Nabór na zastępstwo na stanowisko asystenta rodziny
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Spytkowicach informuje, że poszukuje pracownika na stanowisko asystenta rodziny.
Umowa na zastępstwo na czas usprawiedliwionej nieobecności pracownika na ¾ etatu.
- Wymagania niezbędne:
1) Asystentem rodziny może być osoba, która posiada:
a)wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki
o rodzinie lub praca socjalna lub
b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz.U. Nr 272, poz. 1608) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
c) wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
3) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5) posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
6) posiada nieposzlakowaną opinie;
7) stan zdrowia pozwala na zatrudnienie na określonym stanowisku;
8) prawo jazdy kat. B;
9) posiada dobrą znajomość przepisów prawa z zakresu: wspierania rodziny systemie pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii, prawa rodzinnego o opiekuńczego.
- Wymagania dodatkowe:
- wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny;
- umiejętność nawiązywania współpracy z jednostkami i instytucjami pomocy społecznej;
- umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną;
- umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z trudnym klientem;
- samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy;
- komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność;
- znajomość obsługi komputera i programów biurowych;
- umiejętność współpracy samodzielnie jak i w zespole;
- odporność na sytuacje stresowe;
- umiejętność podejmowania decyzji;
- wysoka kultura osobista;
- dyspozycyjność.
- Zakres wykonywanych zadań:
- opracowywanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
- opracowywanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
- udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych
z dziećmi; - wspieranie aktywności społecznej rodzin;
- motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
- udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej;
- motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
- udzielania wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
- podejmowanie działań interwencyjnych zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
- prowadzenia indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci.
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku
i przekazywanie tej oceny Kierownikowi Ośrodka; - monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniu na rzecz dzieci i rodziny;
- współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o której mowa
w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie
lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędne.
- Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
- praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy;
- asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub
w miejscu wskazanym przez rodzinę; - praca asystenta rodziny nie może być łączona wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona;
- asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresy świadczeń realizowanych przez gminę;
- asystent rodziny w swojej pracy nie będzie mógł wykonywać wobec rodziny objętej asystą innych funkcji: pedagoga, psychologa, kuratora sądowego, nauczyciela, wychowawcy.
- Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Spytkowicach w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.
- Wymagane dokumenty,
- życiorys z opisem dotychczasowej pracy zawodowej CV);
- list motywacyjny;
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i przebieg pracy zawodowej;
- inne dodatkowe dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje zawodowe
i umiejętności (certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenie o ukończeniu kursów
i szkoleń); - oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie
(wybrany kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia zaświadczenia
o niekaralności wydanego przez Krajowy Rejestr Karny); - oświadczenie o stanie zdrowia pozwalające na wykonywanie pracy na stanowisku asystenta rodziny;
- oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona;
- oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
- oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji : Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, innych niż wskazane w art. 22(1) § 1 Kodeksu pracy – w przypadku ich podania w CV, oraz mojego wizerunku – w przypadku jego zamieszczenia w CV, w celu realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 (RODO) oraz zgodnie z klauzulą informacyjną dołączoną do mojej zgody.
Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przez jej wycofaniem.
Oświadczam, że zostałam/em poinformowana/y o przysługującym mi prawie dostępu do moich danych osobowych, w tym uzyskania ich kopii oraz ich poprawiania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych do innego administratora oraz wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania.;
- kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U.
z 2022r. poz. 530), jest obowiązany do złożenia wraz z dokumentami kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
- Termin, miejsce i sposób składania dokumentów:
- wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć (w zamkniętej kopercie
z dopiskiem „Nabór na stanowisko Asystenta rodziny”) w pok.
nr 5 w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Spytkowicach
ul. Zamkowa 12, 34-116 Spytkowice – w nieprzekraczalnym terminie do dnia 29 sierpnia 2022 roku do godz.15.00 - dokumenty można przesłać na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Spytkowicach, 34-116 Spytkowice, ul. Zamkowa 12. Decyduje data wpływu do GOPS; - dokumenty, które wpłyną do GOPS po wyżej określonym terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu lub bez kompletu dokumentów – nie będą rozpatrywane.
- Przebieg postępowania w sprawie naboru:
- konkurs przeprowadzi Komisja Konkursowa powołana przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Spytkowicach;
- w konkursie będą mogli wziąć udział kandydaci, którzy spełnią niezbędne wymagania formalne. Lista tych kandydatów zostanie opublikowana
w Biuletynie Informacji Publicznej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz na tablicy ogłoszeń GOPS Spytkowice niezwłocznie po przeprowadzonym
i zakończonym naborze; - dokumenty aplikacyjne osób, które nie spełnili wymagań formalnych naboru, można będzie odebrać w okresie 1 miesiąca od dnia ogłoszenia informacji
w BIP-ie; - w zależności od ilości złożonych aplikacji komisja konkursowa przeprowadzi:
rozmowę kwalifikacyjną (w tym ustny sprawdzian wiedzy)
lub sprawdzian wiedzy (pisemny a następnie ustny – przy rozmowie kwalifikacyjnej);
Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni telefonicznie lub na wskazany adres e-mail o terminie rozmowy kwalifikacyjnej lub sprawdzianu wiedzy;
- niezwłocznie po przeprowadzonym naborze informacja o jego wyniku zostanie zamieszczona na tablicy ogłoszeń GOPS Spytkowice oraz opublikowana
w Biuletynie Informacji Publicznej przez okres co najmniej 3 miesięcy; - wybrany kandydat, przed zawarciem umowy o pracę zobowiązany jest
do złożenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności; - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Spytkowicach zastrzega sobie możliwość nie rozstrzygania konkursu bez podania przyczyny;
- kandydatowi nie przysługuje roszczenie o nawiązaniu stosunku pracy;
- w stosunku do czynności związanych z naborem nie przysługuje droga odwoławcza.
Klauzula informacyjna.
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Spytkowicach, ul. Zamkowa 12, 34-116 Spytkowice. Kontakt do Administratora: email: pomocspoleczna@gopsspytkowice.pl lub telefon:
33 8791715. - Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji procesu rekrutacji na podstawie przepisów kodeksu pracy (art. 6 ust. 1 lit c RODO) oraz
w przypadku podania danych przekraczających zakres podany w kodeks pracy,
na podstawie Panią/Pana zgody wyrażonej przez w formie pisemnej lub poprzez zamieszczenie tych danych w formularzu lub w dokumentach aplikacyjnych,
co stanowi potwierdzenie, że zgadza się Pani/Pan na ich przetwarzanie (art. 6 ust. 1 lit a RODO), - W przypadku wyrażenia odrębnej zgody, Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane na potrzeby przyszłych rekrutacji (art. 6 ust. 1 lit a RODO).
- Ma Pani/Pan prawo wycofać zgody na przetwarzanie danych osobowych bez podawania przyczyn w dowolnym momencie, jednakże bez wpływu na zgodność
z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej cofnięciem. - Ma Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo
ich sprostowania, otrzymania kopii, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzoru
na zasadach wskazanych w RODO. - Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
w naszej firmie, w tym prawa przysługujące kandydatowi do pracy oraz sposoby ich realizacji, znajdzie Pani/Pan na naszej stronie internetowej w zakładce Ochrona danych osobowych oraz w naszej Polityce Prywatności.